Παρασκευή 4 Απριλίου 2008

H ευρυζωνικότητα σήμερα

Η ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας θυμίζει τις πρώτες ημέρες της κινητής τηλεφωνίας. Πριν από δέκα χρόνια, ο μόνος τρόπος για να έχει κανείς κινητό τηλέφωνο εφόσον είχε τη… δύναμη να το «κουβαλήσει»- ήταν να γίνει συνδρομητής σε ένα αναλογικό δίκτυο. Η κάλυψη δεν ήταν πολύ καλή. Στη συνέχεια ξεκίνησε το πρώτο ψηφιακό δίκτυο. Αποτέλεσμα του ψηφιακού δικτύου ήταν η τέλεια κάλυψη, οι οικονομικές κλήσεις (αρκετά φθηνότερες απ’ ότι ήταν στην αρχή) και βέβαια οι μικρές και κατά πολύ κομψότερες συσκευές κινητών τηλεφώνων. Κατόπιν ακολούθησε η επανάσταση της κινητής τηλεφωνίας. Πλέον διανύουμε την επανάσταση του Διαδικτύου. Οι «αρχάριοι» χρήστες έχουν ωριμάσει και προχωράμε σε ολοένα πιο προηγμένη χρήση. Ωστόσο, τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου και της ταχέως αναπτυσσόμενης τεχνολογίας του Internet δεν είναι προφανή σε όλους.
Η πρόσβαση στο Διαδίκτυο μέσω τηλεφωνικής κλήσης (dial-up) μπορεί να αποτελέσει «βασανιστική» εμπειρία ακόμα και γι’ αυτούς που δεν είχαν ακόμη την εμπειρία των ταχυτήτων μιας ευρυζωνικής σύνδεσης. Οι ιστοσελίδες διαθέτουν πλέον τόσο περιεχόμενο σε όγκο, που απαιτούνται αρκετά λεπτά μέχρι να «κατέβουν» τα γραφικά τους και να ξεκινήσει ο χρήστης να δουλεύει. Κατά τη διάρκεια της έρευνας, προσπαθήσαμε να πραγματοποιήσουμε τις αγορές της εβδομάδας από το δικτυακό τόπο ενός super market, και χρειαστήκαμε δύο ώρες με ένα modem 56 Kbps, κάτι που κανονικά θα διαρκούσε 25 περίπου λεπτά στο πραγματικό κατάστημα, ενώ με μια ευρυζωνική σύνδεση η διαδικασία θα ολοκληρωνόταν σε 40 περίπου λεπτά.
Γενικότερα, η αγορά οποιουδήποτε αγαθού μέσω Internet, με εξαίρεση τα CD και τα βιβλία, είναι αρκετά «επίπονη» χωρίς ευρυζωνική σύνδεση, σε σημείο που αποδεικνύεται καλύτερη η επίσκεψη στο κατάστημα. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους για τους οποίους οι φιλόδοξοι στόχοι της βρετανικής κυβέρνησης για το η-επιχειρείν έφθασαν μόλις το 50%. Καθώς, αν οι καταναλωτές δεν αγοράζουν μέσω Διαδικτύου, ποιος ο λόγος μια επιχείρηση να επενδύσει σε ηλεκτρονικές πωλήσεις;
Την περασμένη χρονιά, οι πάροχοι ευρυζωνικών υπηρεσιών επένδυσαν πολύ σε marketing και επικοινωνία με στόχο το ευρύ κοινό, για την προώθηση των πλεονεκτημάτων μιας ευρυζωνικής σύνδεσης, ενώ ακόμα προσπαθούν «σκληρά» να πείσουν τους απλούς χρήστες να αναβαθμίσουν τη σύνδεσή τους. Ο τρόπος αυτός φαίνεται να είναι αποτελεσματικός, καθώς η (British Telecom, ο μεγαλύτερος πάροχος υπηρεσιών Internet & τηλεφωνίας στη Βρετανία) ήδη ανακοίνωσε ότι έχει 500.000 ευρυζωνικούς συνδρομητές.

Δεν υπάρχουν σχόλια: